Top 5 trucuri pentru un somn calitativ. Sfaturi total neașteptate din partea medicilor

Puțini din noi prețuiesc somnul la justa lui valoare. Iar și mai puțini, realizează cât de important el este pentru sănătate și o bună stare psihică. Dacă somnul nu este calitativ sau are o durată prea scurtă, ne poate afecta viața. Astfel, mai jos veți găsi câteva trucuri pentru un somn calitativ.

Creează-ți o rutină înainte de culcare

Corpul nostru are proprietatea să memoreze rânduiala unor acțiuni. Astfel, el știe ce urmează atunci când faceți ceva. Dacă o să-ți creezi niște obiceiuri înainte de culcare, îți va fi mai ușor să adormi. Citește o carte, fă o baie caldă sau meditează puțin. După vreo două săptămâni, organismul își va da seama că după una din aceste acțiuni urmează somnul. Și vei dormi mult mai liniștit.

Trucuri pentru un somn calitativ. Povestea înainte de culcare

Deja nu mai suntem în perioada când părinții ne citesc povești ca să adormim mai repede. Deși, aceasta chiar ajută. Acum, când suntem mari, putem asculta un podcast. Acesta ne va ajuta să ne relaxăm și să adormim mai repede.

Nu consuma cofeină, alcool, zahăr sau nicotină 

Se recomandă de evitat consumul acestor substanțe dacă îți dorești un somn calitativ. Cofeina, nicotina și zahărul trebuie consumate cu cel puțin 4-6 ore înainte de somn. Astfel, va fi suficient timp ca organismul să proceseze aceste substanțe. Iar dacă consumi alcool, poți uita de un somn liniștit în noapte ce urmează.

Top 5 trucuri pentru un somn calitativ. Sfaturi total neașteptate din partea medicilor

Trucuri pentru un somn calitativ. Ai grijă ce mănânci

O cină copioasă înainte de culcare este o alegere proastă. Iar mitul despre apariția coșmarurilor după o masă bogată este adevărat. Deși, nu trebuie de exagerat nici cu partea opusă. Dacă te culci flămând, la fel, somnul îți va fi afectat. Prin urmare, se recomandă de mâncat ceva ușurel cu 3-4 ore înainte de culcare. Iar dacă simți foamea, o variantă sănătoasă ar fi: o banană cu o lingură de unt de arahide sau un iaurt grecesc.

Dormi în haine lejere sau dezbrăcat

În așa mod, corpul nostru va respira mai bine și nu se va supraîncălzi. Iar părțile corpului, chiar și cele mai sensibile, nu o să se frece de materialul pijamalei, creând senzații neplăcute. Cu cât mai lejer suntem îmbrăcați pe parcursul somnului, cu atât mai bine se simte corpul.

Lasă un răspuns