La ce oră trebuie de luat cina? Care sunt efectele unei mese târzii asupra organismului

La ce oră trebuie de luat cina? Adesea avem o viață încărcată și un stil de viață agitat. Din acest motiv, nu tot timpul respectăm intervalul orar, atunci când trebuie de luat masa. Deși, dimineața o începem cu micul dejun pe la orele 7-8, la ora la care trebuie de luat cina, nu cu toții ne gândim. Acest fapt are o serie de efecte nedorite pentru organismul nostru.

Cina târzie afectează greutatea

Conform studiului publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, nu se recomandă de luat ultima masă târziu. Aceasta provoacă creșterea greutății și a nivelului de zahăr în sânge.

Tot în această sursă este dezvăluit faptul că cina târzie reduce cantitatea de calorii arse și agravează toleranța la glucoză.

În fine, oamenii de știință au mai realizat studii în acest domeniu, constatând că mâncatul la ore târzii se diferă foarte mult la fiecare persoană în parte. Și este important de calculat și ora la care ne culcăm.

La ce oră trebuie de luat cina? Care sunt efectele unei mese târzii asupra organismului
Photo by Annie Spratt on Unsplash

La ce oră trebuie de luat cina. Rezultatele cercetării

Pentru a realiza studiul, cercetătorii au ales 20 persoane complet sănătoase. 10 bărbați și 10 femei, respectiv. Aceasta era nevoie pentru a monitoriza metabolismul celor care mănâncă după ora 22:00 și a celor care iau cina la 18:00.

Rezultatele au demonstrat că, cantitatea arsă de grăsime este mai mică pe măsură ce masa este luată mai târziu. Acesta nu este primul studiu care demonstrează efectele nocive ale consumului de alimente la ore târzii.

La ce oră trebuie de luat cina. Respectarea meselor zilnice

În ciuda faptului că mulți consideră că nu trebuie de depășit norma calorică pe parcursul zile, această regulă nu este suficientă. Este adevărat că nu trebuie să depășim numărul de calorii zilnice, pentru a nu adăuga kilograme în plus. Dar, mai trebuie de repartizat corect.

Unii sar peste micul dejun, la prânz mănâncă sărac, iar seara compensează pentru toată ziua, mâncând în plus. Astfel, toată ziua, organismul era supus stresului, fiind în situația când nu are suficientă energie. Iar seara, este impus să ardă caloriile pe care le consumi la prânz. Desigur el nu se descurcă și transformă tot asta în grăsime.

Importanța micului dejun

O altă cercetare a demonstrat că persoanele care au micul dejun mai bogat (circa 600 de calorii), se simt mai bine pe tot parcursul zile și nu au senzație de foame. În raport cu persoanele a căror mic dejun constituie doar 300 calorii. Prin urmare, cercetătorii au concluzionat cu faptul că persoanele care iau cina chiar înainte de culcare, să evite micul dejun, sau să-l mute mai târziu. Aceasta fiind excepție.

Lasă un răspuns