Top 5 alimente ce provoacă obezitatea. Chiar acum trebuie sa le scoți din alimentația ta

Ți-ai pus vreodată întrebarea de ce ai poftă de alimente nesănătoase? De ce ai dorință arzătoare sa ronțăi niște snack-uri, chips-uri sau chiar ai poftă de o prăjitura cu cremă? În ciuda faptului că sunt nesănătoase, și sunt alimente ce provoacă obezitatea, le mâncăm. Totul se datorează faptului că aceste produse au un gust extraordinar, concepute în așa mod ca noi să vrem să le mâncăm în cantități mari. Aici găsiți topul alimentelor nesănătoase, care fără îndoială le-ai mâncat și tu.

Mai mult de jumătate din populația României suferă de obezitate. Aceasta se datorează produselor nesănătoase, dar și a faptului că nu le asortăm corect între ele.

Alimente ce provoacă obezitatea. Cartofi prăjiți

Fără îndoiala sunt gustoși, dar din motiv ca sunt prăjiți in ulei, sunt super grași. 100 de grame de cartofi prăjiți au aproape 300 de calorii, ceea ce este foarte mult, luând in considerare faptul ca la o masa consumam in jur de 300-400 de grame. O alternativă ar putea fi cartofii la cuptor, care nu necesita ulei și se gătesc mai ușor.

Top 5 alimente ce provoacă obezitatea. Chiar acum trebuie sa le scoți din alimentația ta
Photo by Louis Hansel @shotsoflouis on Unsplash

Gogoși și croissante

In special cele cu umplutura de ciocolata sau vanilie sunt nesănătoase, iar dacă le consumi in cantități mari, cu ușurință o sa adaugi kilograme in plus, in doar câteva zile. Doar o bucata poate avea pana la 350 de calorii, si de obicei, nimeni nu se oprește doar la una. Înlocuiește-le cu batoane de cereale integrale, sunt mai ieftine la preț și le găsești la casa oricărui magazin alimentar.

Top 5 alimente ce provoacă obezitatea. Chiar acum trebuie sa le scoți din alimentația ta
Photo by Patrick Fore on Unsplash

Paste

Uneori chiar e necesar sa le mâncam, dar nu trebuie sa se regăsească in rația alimentara mai mult decât o dată la una sau doua săptămâni. Când le gătim, mai adăugăm unt și parmesan, ceea le face să aibă in jur de 550 de calorii pentru o porție. Din acest motiv, trebuie de ales rețete care nu conțin atât de multe calorii, sau cel puțin, de micșorat sau de redus porțiile.

Photo by Louis Mornaud on Unsplash

Pâinea albă

Unele persoane nu își pot imagina sa ia masa fără a mânca cel puțin o felie de pâine. Ea nu se regăsește direct in lista produselor nesănătoase, dar totuși e in acest top, datorită cantității pe care o mâncam. De obicei, nu ne săturăm numai cu 2 felii, ci putem ajunge sa mâncam o pâine întreaga. Dacă vei micșorat cantitatea ei consumată, treptat vei observa ca începi sa te saturi cu mai putina pâine și nu vei mânca la fel de mult ca înainte.

Photo by Laura Ockel on Unsplash

Alimente ce provoacă obezitatea. Cârnați și mici

Nici un grătar cu prietenii nu este posibil fără ca cineva sa nu fi cumpărat mici sau cârnați. Iar când o vizitezi pe bunica sau mama, mereu pe masa se vor regăsi. Ei bine, e util sa cunoaștem ca numai 100 de grame de carne de porc prăjită are 500 de calorii, ceea ce constituie aproape o treime din rația de calorii zilnică. Înlocuiește carnea de porc cu ce de vita, pui ori peste. Sau poți încerca sa mănânci legume sau o salata mare, care te va tine satul ca și carnea de porc, dar cu mai puține calorii.

Top 5 alimente ce provoacă obezitatea. Chiar acum trebuie sa le scoți din alimentația ta
Photo by Phil Hearing on Unsplash